מרכז עסקים חדש בעיר רמלה

הוועדה המחוזית מרכז החליטה לתת תוקף לתוכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת מרכז עסקים חדש לעיר רמלה שישלב מגורים, מסחר ותעסוקה, מבני ציבור, ומלונאות

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, בראשות עו"ד מיכה גדרון, החליטה לתת  תוקף לתוכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת מרכז עסקים חדש (מע"ר) לעיר רמלה שישלב מגורים, מבני ציבור ומלונאות.

התוכנית הינה על שטח כולל של כ-120 דונם והיא ממוקמת במתחם הרחובות דני מס מדרום, הרצל ממזרח, וויצמן ממערב.

התוכנית כוללת 864 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 9 עד 15 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 259 יוקצו עבור דירות קטנות ו-120 יוקצו לטובת מעונות סטודנטים.

בנוסף למבני המגורים, יוקצו כ-11,500 מ"ר לטובת שטחי מסחר שישולבו בחזיתות הרחובות, כ-11,000 מ"ר עבור שטחי מלונאות, כ-56,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-68,000 מ"ר למבני ציבור (שטחים עיקריים) ו-25 דונם עבור שטחים פתוחים.

במסגרת התוכנית, יוקם מלון במתחם הטיגארט ההיסטורי עם 250 חדרי מלון.

כמו כן, לתוכנית קודם מסמך מדיניות שקבע את עקרונות התכנון למע"ר, והיא כוללת נספח שימור מקיף, ותכנון המתחשב במבנים ואתרים לשימור ומשלב אותם בפיתוח הנופי והמרחב הציבורי. במסגרת מסמך זה נקבעו הנחיות שימור למבנים ההיסטוריים בתחומה ובהם שמירת הנצפות של "המגדל הלבן" מהתקופה האסלאמית, מבנה המשטרה הבריטית (טיגארט) וכן מבנה העירייה ומבני ציבור נוספים שהוקמו מאז שנות ה-40', שהפכו את האזור ל"מרכז האזרחי" של רמלה, והתכנית מציעה את שימורם.

בהיבט התחבורתי, בתוכנית כוללת מערך דרכים מקומי חדש, המשפר את הקישוריות ומתעדף את הולך הרגל, והיא נשענת על תחבורה ציבורית, כשמרביתה מצוי בסמוך לתחנת המטרו העתידית ולקו החום של הרכבת הקלה. 

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: ״התוכנית תמשיך את תנופת הפיתוח של העיר, תמשוך משפחות וצעירים למע״ר השוכן באזור היסטורי עתיר נכסי תרבות ומורשת בעיר. במתחם יוקם בניין עירייה חדש, מתחם מלונאות ייחודי, לצד מגורים הכולל כ-120 יחידות דיור לסטודנטים ובעירוב שימושים של מסחר, בילוי ופנאי שיהוו מרכז עירוני שוקק המחבר בין ישן וחדש עם רשת תחבורתית נגישה ומתקדמת כולל הרכבת הקלה״.

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון: "לתוכנית חשיבות רבה לעיר רמלה, באשר היא מחדשת ומשדרגת את מרכז העיר, תוך עירוב שימושים של מגורים, מסחר ומבני ציבור".

התוכנית נערכה על ידי משרד 'בר-לוי אדריכלים ומתכנני ערים'.

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כל העסקים באזור רמלה לוד

כל העסקים באזור רמלה לוד

נמצאים באינדקס שלנו

מה עם העסק שלך?

מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטסאפ