מעסיק פיטר עובד בסיום הבידוד בהודעת מייל קצרה. האם העובד זכאי לפיצוי?!

מאת: זיו קורן

עסקינן בעובד שיצא לחופשת ירח דבש בידיעת המעסיק, וכשחזר–ובהתאם להנחיות משרד הבריאות בשל מגפת הקורונה, נכנס לבידוד של 14 ימים בביתו. בסיום הבידוד, המעסיק שלח לעובד הודעת פיטורים במייל קצר, בתואנה כי "חופשת ירח הדבש לא אושרה". המעסיק לא בחל באמצעים, ונוסף להפרתצו בריאות העם, הוסיף חטא על פשע, ופיטר את העובד ללא מתן הודעה מוקדמת, ללא שימוע כדין ומבלי לשלם לעובד את זכויותיוהסוציאליות.

צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש 2019) הוראות למעסיק של עובד בבידוד בית (הוראת שעה ( התש"ף – 2020, בסעיף (4) קובע כי, מעסיק של עובד בבידוד לא יפטרו בשל כך בלבד שהוא נעדר ממקום העבודה בתקופת הבידוד.

כמו כן, על פי הדין והפסיקה, על מעסיק לנהוג עם העובד בדרך מקובלת ובתום לב, ובטרם יכריע את גורלו של העובד, קמה לו חובת עריכת שימוע, ולאפשר לעובד להציג את טענותיו ולשקול אותן בלב פתוח ונפש חפצה. בנוסף על המעסיק לדאוג למתן הודעה מוקדמת לעובד, לרבות מתן כל הזכויות הסוציאליות לפי הדין.

העובדה שמעסיקים מתעלמים מחוקים ו/או צווי ממשלה ומהדין, ובמיוחד בתקופה רגישה זו, עשויה לזכות את העובדים שנפגעים בפיצויים משמעותיים.

בשנת 2018, נדונה סוגיה דומה, בה קיבל בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, תביעה של עובד לפיטורים  שלא כדין,ופסק לעובד פיצויי בסך של כ – 110,000 ₪.

במקרה האמור, העובד פוטר במסרון קצר לאחר כחמש שנים, בסיומה של חופשה בת שבוע ימים, ללא הודעה מוקדמת, מבלי שנערך לו שימוע כדין, ומבלי ששולמו לו זכויות סוציאליות נוספות.

המעסיק טען כי העובד יצא לחופשה ללא אישור, והיעדרותו מהווה התפטרות, ובשל כך הוא אינו זכאי לפיצוי פיטורים, הודעה מוקדמת, ולפיצויים בדין פיטורים שלא כדין.

בית הדין לעבודה פסק, כיפיטוריו של העובד נעשו במסרון, מבלי שהמעסיק כיבד את העובד ולו בשיחה פנים אל פנים כפי שמצופה.כמו כן, נימק בה"ד, כי העובד יצא לחופשה בת שבוע מתוכננת מראש ובאישור המעסיק, שלאחריה פוטר לאלתר ולפיכך הוא זכאי לפיצויי פיטורים ולחלף הודעה מוקדמת, כן זכאי העובד לפיצוי בגין אי מסירת הודעה על תנאי העסקה, פיצוי בגין פיטורים שלא כדין בהעדר שימוע, לגמול בגין עבודה בשעות נוספות, חלף הפרשה לפנסיה, פדיון חופשה ודמי הבראה. בית הדין פסק לעובד סכום כולל של כ-110,000 ₪.

האמור במאמרו/או תוכן זה אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הינה על אחריות המשתמש באתר בלבד.

עו"ד זיו קורן עוסק במשפט האזרחי על כל רבדיו, ובעל מוניטין רב בייצוג נפגעי תאונות דרכים, עבודה,ספורט,מרחב הציבורי וכיו"ב. כמו כן, עו"ד קורן בעל ניסיון במיצוי זכויות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, וחברות הביטוח השונות.                                                   
עו"ד קורן בעל הכשרה ברפואה משפטית מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, וחבר בוועדת ביטוח לאומי של מחוז מרכז מטעם לשכת עורכי הדין.

עו"ד קורן הינו ראש מחלקת נזיקין וביטוח בפירמת עורכי הדין – KR.

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כל העסקים באזור רמלה לוד

כל העסקים באזור רמלה לוד

נמצאים באינדקס שלנו

מה עם העסק שלך?

מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטסאפ