אמא מתוך חדר סגור

מאת: סיגל לניאדו

להמשיך לתפקד כהורה כשאתה בבידוד זו משימה לא פשוטה ….
אתמול בערב קיבלתי הודעה שנחשפתי לחולה מאומת בעבודה ( אני אחות בבי"ח ) ונכנסתי לבידוד
אני בתוך חדר סגור והקשר שלי עם הילדים הוא רק מרחוק ודרך הטלפון והמדיה…

בהחלט משימה לא פשוטה, בעיקר כשהילדים סגורים בבית. למזלי הם יחסית גדולים ודיי מסתדרים ולכן החלטתי שאני מאפשרת לעצמי קצת לשחרר .

ובכל זאת , אם הייתם שואלים אותי על מה לא אוותר בתנאים האלה בתפקיד ההורי שלי … להמשיך ולעשות גם אם זה מרחוק …זה לתת להם תחושת שייכות- תחושה שאני רואה אותם, שהם נוכחים . זו תחושה חיונית שהילד זקוק לה כל הזמן כמו אוויר לנשימה .

וזו המשימה עבורי לתקופה הקרובה – להתייחס אליהם באופן אישי, לשוחח ולהקשיב גם אם זה דרך אפליקציה, לנשק , לחבק ולאהוב מרחוק, לעודד ולאמר מילה טובה. להעריך את המאמץ שלהם והעשייה, לאמר תודה ולהביע את הערכתי הכנה, להראות להם את היכולת שלהם להתמודד בסיטואציות, מבחינה פיזית ורגשית, דברים שלא היו צריכים להתמודד איתם בעבר ועכשיו כן , לתת להם לעזור, להטיל עליהם תפקידים, לאפשר להם לתרום את חלקם ולגרום להם לראות ולהבין שהם לגמרי יכולים !

השבועיים הבאים הם התקופה של לפני החג וההכנות לחג , הניקיונות, הקניות וכו' יצטרכו השנה להיות בלעדיי . המשימה השנה מוטלת עליהם ועל בעלי היקר ואני יודעת שהם יעשו את הדברים הכי טוב שאפשר …וזו הזדמנות עבורי להעניק לבעלי ולהם את התחושה החשובה הזו והכי חשוב לסמוך עליהם שהם יסתדרו ויצליחו להתנהל גם כשאני מסוגרת בחדר להאמין ביכולת שלהם להסתדר ולשחרר…

וכן… הם ילדים וכשאמא בחדר זו הזדמנות למתוח גבולות… לעשות דברים קצת אחרת ממה שנהוג או לבחור שלא לעשות – להישאר ער עד מאוחר , לשרוף שעות בטלפון או בסוני, לאכול ממתקים בצורה מוגזמת ועוד

מכתב עידוד לבידוד שקיבלתי מאחיין שלי

הדרך שלי להתמודד עם זה… הוא קודם כל לנסות למנוע את זה.
התחלתי את הבידוד בשיחה קצרה, הסברתי מה קרה ומה הולך לקרות, הקשבתי להם, ביקשתי עזרה ושיתוף הפעולה , דיברנו על החוקים והגבולות ועשינו מעין תיאום ציפיות.

ומכאן להאמין גם בעצמי ובהורות שלי ולדעת שגם מרחוק אני תמיד יישאר קרוב והחדר הסגור הוא רק סימן לתת להם מרחב פעולה בהרגשה טובה .
אז אני מקווה בע"ה שהתקופה הזו תעבור בשלום ושנחזור בקרוב שוב קרובים להיות !
ואם אתם הורים כמוני שנמצאים בבידוד, סגורים בחדר ומתנהלים מרחוק ובא לכם לשתף בחוויות או להתייעץ בהתלבטויות אני כאן בשבילכם באהבה

אתם מוזמנים לעקוב אחרי! 

סיגלית לניאדו מנחת הורים – בוגרת מכון אדלר

בפייסבוק > https://www.facebook.com/sigalitlaniado

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כל העסקים באזור רמלה לוד

כל העסקים באזור רמלה לוד

נמצאים באינדקס שלנו

מה עם העסק שלך?

מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטסאפ