תקופת משבר הקורונה כהזדמנות

מאת: סיגלית לניאדו

אחד הדברים המשמעותיים שהתאוריה האדלריאנית מדברת עליה היא הצורך של הילד לתרום ולהועיל , לתת מעצמו ולהרגיש בעל ערך ! ההרגשה הזו היא צורך של הילד והיא מעצימה אותו ותורמת המון לתחושת השייכות שלו.

בתקופה הזו בה הילדים בבית זו הזדמנות מצויינת לתת לילד לתרום ולהרגיש מועיל .

כל ילד ובכל גיל יכול לתרום לנו, למשפחה ולסביבה בכלל !

הילד ירגיש מועיל ויתעצם כאשר אנו נראה את התרומה שלו ונקפיד להראות לו שהוא תורם בכך שנביע את ההערכה לתרומתו ואת הרגשות והתחושות שעולות בנו כתוצאה מתרומתו. משפטים כמו: "אני מאוד מעריך את העזרה שלך " , "זה מרגש אותי שאתה… " , "אני כל כך שמחה כשאת… "

תרומה יכולה להיות בכל דרך ובכל צורה. החל משיתוף פעולה ויצירת אווירה נעימה בבית ועד לעזרה עם מטלות הבית .

כשהילד שלי רוקד ושר בבית, מספר בדיחה ומצחיק אותי – הוא מאוד תורם לאווירה בבית, לרוגע ולשמחה ובעיקר בתקופה המתוחה הזו – זוהי תרומה עצומה !

כשהבת שלי עוזרת לאח שלה בשיעורי הבית, מכינה את הארוחה שכאשר אני חוזרת הביתה האוכל מוכן – זוהי תרומה אדירה ואני כל כך זקוקה לה בימים אלה .

כשהילד משתף פעולה, נכנס להתקלח מבלי שאבקש, מבצע את המטלות שעליו לבצע, מבין כשאני מסבירה לו שאין אפשרות להיפגש עם הרבה חברים או ללכת למקום מסויים – זה מאוד עוזר לי, מקל עליי ומאפשר לי להתפנות לדברים אחרים וחשוב לי שהוא ידע את זה.

כשהילדים משחקים יחד, גם כשאנחנו איתם… הם תורמים לאווירה בבית, כשהם משתתפים בשיחות, אומרים את דעתם, שותפים להחלטות וגם לפשוטות שבהן הם מרגישים מועילים כי התייעצתי איתם וראיתי את מה שהם נתנו מעצמם לבית ולמשפחה.

ילד תורם הוא ילד מועצם !

 ילד שמרגיש מועיל ומקבל עידוד על תרומתו ירצה לעשות ממנה עוד, להמשיך לתרום ולתת מעצמו !

מבחינתו זה צורך !

הצורך הוא להרגיש מורגש. להרגיש שהוא תורם ושרואים את תרומתו .

שהוא משפיע דרך הדברים שהוא עושה – ההשפעה הזו מאפשרת לו להרגיש בעל ערך !

אז… נצלו את התקופה הזו שהילדים בבית ואפשרו להם להרגיש מועילים. בקשו את עזרתם , התייעצו איתם, ראו גם בדברים הקטנים ביותר כתרומה , הביעו את הערכתכם לתרומתם ועודדו אותם להמשיך ובכך תהנו מתרומתם ויחד עם זאת תעצימו אותם !

אתם מוזמנים לעקוב אחרי! סיגלית לניאדו מנחת הורים – בוגרת מכון אדלר

בפייסבוק > https://www.facebook.com/sigalitlaniado

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כל העסקים באזור רמלה לוד

כל העסקים באזור רמלה לוד

נמצאים באינדקס שלנו

מה עם העסק שלך?

מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטסאפ