הבחירות לראשות העיר כבר מעבר לפינה

הבחירות לרשויות המקומיות כבר ממש מעבר לפינה, וזה הזמן לבדוק מי הם המועמדים שהעמידו את עצמם לראשות עיריית רמלה. מה הם מבטיחים? מהו סדר היום שלהם ומה היא העשייה הציבורית שלהם לאורך השנים. בניגוד לשנים עברו, השנה ישנם לא פחות מארבעה מועמדים שונים לראשות העיר – הראל שוהם, יואל לביא, אברהם דז'ורייב וכמובן ראש העיר המכהן – מיכאל וידל. בכתבה הבא, נסקור את כל אחד ואחד מהמעומדים לראשות העיר רמלה, וננסה להבין מה כל אחד מבטיח ואיזו עשייה עומדת מאחורי כל אחד ואחד מהמועמדים.

הכירו את המועמדים

אברהם דז'ורייב

נתחיל עם אחד המועמדים שהצטרפו לאחרונה למרוץ לראשות העיר – אברהם דז'ורייב. אברהם דז'ורייב כיהן בעבר כסגן ראש העיר, וחבר במועצת העיר. במהלך כהונתו כחבר מועצה  וסגן ראש העירייה, טיפל בין היתר בנושאי התחדשות עירונית ברמלה, קידום נושאי תחבורה בעיר, וקליטת קהילות. בין הנושאים שדז'ורייב מבטיח לטפל בהם – מערכת החינוך בעיר, ביטחון התושבים ועוד.

 דז'ורייב הינו רב סרן במילואים, נשוי ואב לארבעה.

הראל שוהם

הראל שוהם הינו חברת מועצת העיר רמלה מטעם מפלגת "הבית היהודי", שהכריז על מועמדתו לראשות העיר כבר עם תחילת הגשת המועמדויות. במהלך כהונתו כחבר מועצת העיר, כיהן בין היתר כחבר אופוזיציה בוועדות הכספים, תכנון ובנייה, מכרזים, תרבות וספורט, קידום מעמד הילד וכדירקטור בחברה למימון רמלה.

שוהם, מבטיח לטפל בחמישה מישורים מרכזיים – ביטחון התושבים, איכות חיים, תרבות ופנאי, דור העתיד ופיתוח בנייה. כל זאת תוך שילוב ועבודה עם כלל הגורמים השונים בעיר על מנת להבטיח את שיפור העיר ותכנון תוכניות ארוכות וטווח.

יואל לביא

ראש העיר המיתולוגי של העיר רמלה, שניהל את העיר במשך חמש קדנציות רצופות (24 שנים), ופרש רגע לפני כהונתו השישית, הכריז לאחרונה שהוא חוזר להתמודד על ראשות העיר, זאת בעקבות (לטענתו) פניות רבות מתושבים שבקשו ממנו לחזור ולהתמודד על ראשות עיריית רמלה. לביא, בטוח בניצחונו, ולאחרונה הכריז שהוא מתכננן לנצח את כלל המועמדים השונים עוד בסיבוב הראשון. כזכור, בשנת 2016 פרש לביא מעיריית רמלה והכריז שלא יתמודד על בחירות נוספות, והפך ליו"ר החברה הממשלתית אשרא, העוסקת בביטוח סיכונים ליצואנים בישראל.

מיכאל וידל

ראש העיר הנוכחי של עיריית רמלה, מיכאל וידאל רץ לקדנציה נוספת וזוכה לתמיכת ממשלת ישראל ובראשה  מפלגת הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו. כזכור, וידל נכנס לתפקיד בשנת 2017, לאחר שזכה בבחירות לראשות עיריית רמלה ב – 2017 עקב היעלמותו של ראש העיר הקודם יואל לביא. ב – 2018 הוא זכה שוב בבחירות ובמהלך חמש שנות הכהונה של וידל, ניתן למצוא כמה וכמה הישגים, לרבות –

  • פיתוח העיר – 3 פרויקטים עצומים מסמנים יותר מכל את פועלו של מיכאל וידל בפיתוח העיר רמלה: מחנה "אופק רחב" – צה"ל עובר לרמלה, הבקו"ם ומפקדת זרוע היבשה עוברים לרמלה. טרמינל 6 – מרכז העסקים והפנאי החדש של ישראל וקריית מד"א – בנק הדם הלאומי של מדינת ישראל הוקם ברמלה. מעבר לכך, קמו וקמות שכונות חדשות כמו שכונת נאות שמיר, שכונת קריית האמנים ועוד, המביאות אליהן תושבים רבים מכל האזור, מתבצעים פרויקטים שונים של התחדשות עירונית לצד פרויקטים של פינוי בינוי. לא ניתן להתכחש לעובדה שהעיר רמלה נמצאת בתנופה אדירה מבחינת פיתוח העיר. ובעתיד, מתוכננים עוד עשרות פרויקטים שיתרמו רבות להמשך פיתוח העיר ולהפיכתה למטרופולין חי ותוסס ולבירת מחוז המרכז.
  • אירועי תרבות – עם כניסתו לתפקיד הוציא לפועל ראש העיר מיכאל וידל את חזונו"פסטיבל עיר עולם", שהפך לאירוע התרבות הגדול והמרשים ביותר בעיר רמלה, המביא מבקרים מכל הארץ ומתקיים זו השנה השביעית ברציפות. זאת לצד פסטיבלים שונים פסטיבלים כמו "פסטיבל האורות". בנוסף לכך הוא פיתוח את תיאטרון רמלה והביא עוד אירועי תרבות שונים לעיר. בזכותו הפכה רמלה בשנים האחרונות למרכז תרבותי שוקק ותוסס, בה יש גם אתרים היסטוריים כמו בריכת הקשתות, המסגד הלבן ועוד שהפכו למוקדי תיירות משמעותיים.
  • השקעה בחינוך – החינוך ברמלה נמצא במגמת זינוק מטורפת והעיר נמצאת כפסע מלהיכנס לרשימת עשרת הערים המובילות בארץ, משהו שנראה כחלום רחוק, רק לפני מספר שנים. בשנת 2016 מממוצע ציוני הבגרות עמד על 56%, מאז בזכות מיכאל וידל, רושם ממוצע ציוני הבגרות זינוק בלתי נתפס והוא עומד בשנת 2022 על 81%. ארבעה בתי ספר בעיר נבחרו לבתי ספר מצטיינים ע"י משרד החינוך בתחום הערכי, החברתי והלימודי – תיכון אלהודא, התיכון השש שנתי עתיד אית"ן, הישיבה התיכונית "זיו אור" והתיכון השש שנתי אורט האומנים ע"ש יוסי בנאי. בנוסף, ההשקעה בחינוך בחמש האחרונות הובילה לעלייה בשיעור הזכאים לבגרות מ – 67.6% לפני שש שנים ל – 79.8% בשנת 2022. נבנו, שודרגו ושופצו עשרות גנים ברחבי העיר, ורשמת מגמת עלייה משמעותית במספר המתגייסים לשירות משמעותי בצה"ל.
  • השקעה בביטחון האישי – בשנים האחרונות חלה שיפור משמעותי בתחושת הביטחון בעיר. זאת בזכות שילוב טכנולוגיות מתקדמות, הגדלת כוח השיטור בעיר, התקנת מצלמות חדישות. כאשר בקרוב יושק בשכונות השונות גם משמר אזרחי, שתפקידו יהיה לחזק את תחושת הביטחון בעתיד ולהוות חיזוק למשטרת ישראל.

למה חשוב להצביע השנה?

אחרי חמש מערכות בחירות ארציות, נדמה שכבר נהיה יותר ויותר קשה להוציא אנשים להצביע. עם זאת, חשוב לציין שהבחירות לרשויות המקומיות הינן בחירות שיכולות להשפיע באופן ישיר על איכות החיים של כל אחד ואחת מאיתנו. ובחמש השנים האחרונות, קרו לא מעט אירועים שונים שהשפיעו על העיר רמלה באופן כזה או אחר – החל מאירועי שומר חומות, דרך פסטיבלים בעיר ועד השיפור המיוחל במדד החברתי  – הכלכלי. כל אלו, הם אירועים שמשפיעים באופן ישיר על התושבים, ולכן, אם אתם רוצים להשפיע על מה שקורה בעיר באופן משמעותי ומהותי – אנחנו קוראים לכם מכאן לצאת ולממש את זכות ההצבעה שלכם בקלפי הקרובה לביתכם בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות.

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כל העסקים באזור רמלה לוד

כל העסקים באזור רמלה לוד

נמצאים באינדקס שלנו

מה עם העסק שלך?

מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטסאפ