סדר גם בסגר: על חשיבות סדר יום בתקופה הזו – לניאדו סיגלית מנחת הורים

מאת: סיגלית לניאדו

סדר גם בסגר !
בימים אלה פנו אליי עשרות הורים עם הקשיים שהם חווים עם הילדים – הקושי להעסיק אותם שעות ארוכות מבלי לצאת מהבית, הצורך שלהם להוציא אנרגיה…בעיקר לבנים שבינהם, המריבות, עניין האוכל הבלתי פוסק ועוד ועוד בחלק מהמקרים שמעתי משפטים כמו "אני לא יודעת מה קרה לילד שלי ? הוא לא היה ככה …."

אני רוצה לשתף אתכם במסקנה שהגענו אליה אני וההורים שאיתם שוחחתי. הילד שלכם – בדיוק כמוכם מרגיש חוויה חדשה לא ברורה ולא מוכרת שיש בה חוסר וודאות , לעיתים מתח וחרדה ולעיתים תסכול וחוסר הבנה … את רב הדברים לפחות הצעירים שבהם פחות מבינים ודי נהנים מההתייחסות ותשומת הלב האין סופית שהם מקבלים בזכות זה שאתם איתם בבית !
יחד עם זאת , חסר להם משהו אחד חשוב !

מה אם הייתי אומרת לכם שהדבר שחסר להם דווקא עכשיו הוא הדבר המשמעותי עבורם להרגיש בטוחים ורגועים במיוחד בתקופה כזו מבלבלת ?
שהדבר הזה נותן להם רוגע ושקט נפשי ? מרגיע אותם ואפילו משפיע על ההתנהגות שלהם ועוזר להם להיות יותר רגועים ולשתף פעולה !
הייתם נותנים להם את הדבר הזה ? גם אם זה דורש מכם קצת עבודה ???

אם עניתם כן – אז תמשיכו לקרוא !

הדבר הזה הוא פשוט ואתם עושים אותו לרב באופן טיבעי רק שבימים אלה בגלל המצב הוא קצת התפספס… לדבר הזה קוראים : סדר יום . כן… בדיוק זה – אותו סדר יום שאתם מכירים רק מותאם למציאות הקיימת .

אז בטח תשאלו למה סדר יום בתקופה שאין מסגרות ונמצאים כל היום בבית ?
מכיוון שסדר יום ברור וידוע מראש נותן רוגע ומשרה ביטחון לילד. ילד שיודע מה הולך לקרות, מתי ואיך יהיה רגוע יותר. ידע מה מצפים ממנו , יבין את הלך הדברים וירגיש בטוח.

איך מנהלים סדר יום בתקופה הזו ?
ניהול סדר יום בתקופה כזו שאין בה משימות מוגדרות חשוב שתהיי מותאמת לגיל הילד וליכולתו לשתף פעולה. רצוי מאוד שהילד יקח חלק פעיל בבניית סדר היום ויהיה שותף מלא – הדבר יגדיל את המוטיבציה שלו לשתף פעולה , כאמור על פי יכולתו ולכן יש להשתמש ביצירתיות ובחיבור לעולמו של הילד. אפשר להשתמש בלוח מחיק, מגנטים על המקרר , לוח שעם וכו'.
חשוב מאוד שאם החלטתם לקבוע סדר יום , עשו שיחה מקדימה עם הילדים והסבירו להם את חשיבות הדברים והזמינו אותם לעשות זאת יחד איתכם…

מה חשוב שיהיה בסדר יום שלנו ?
יש לבנות את סדר היום שלכם בהתאם לבית שלכם ולצורת חיים שאתם בוחרים לחיות. רצוי שההתעוררות והתחלת היום לא תהיי מאוחרת מדיי וכך גם סוף היום.
במהלך היום מלבד זמן לארוחות ולמקלחות הכניסו זמן לפעילויות בהתאם לערכים שאתם רוצים להעביר לילדים שלכם – למידה, ספורט, ניקיון וכו'
חשוב מאוד שבתוך סדר היום תכניסו 2 חלקים שהם מאוד משמעותיים :

  1. זמן אישי – זמן בו כל אחד מבני המשפחה מעסיק את עצמו לבד ועושה את מה שהוא זקוק לו ברגעים אלה מבלי להפריע לאחרים והכוונה כאן גם להורים… כן , גם לכם – זמן אישי . כמובן שאם יש תינוקות בבית הדבר יותר מורכב וקשה אך עדיין אפשרי בזמן שנת הצהריים שלהם או בערב וכו'.
  2. זמן משפחתי – זמן בו עושים פעילות משותפת כולם יחד לטובת כולם – זה יכול להיות משחק, צפייה בטלוויזיה או פעילות לטובת הבית כמו: לנקות את הבית יחד, לסדר ועוד.
    הסדר בזמן הסגר יתרום המון לאווירה בבית , תתמידו בו ותהנו מכל רגע. יחד עם זאת יתכן מצב בו תצטרכו לשנות, לדייק , לכוון מחדש … זה בסדר . תהיו גמישים ויצירתיים עד שתמצאו את הסדר המתאים לכם בתקווה שבקרוב מאוד נחזור לסדר יום המוכר שלנו וגם אז… ככל שתקפידו יותר בימים אלה יהיה לכם יותר קל לחזור לשגרה.
    מאחלת לכולנו חזרה מהירה לשגרה שיש בה סדר , שיש בה ביטחון ורוגע , שגרה שהיא לרב וודאית וברורה , ידועה ומתוכננת כמה שניתן .
    באהבה סיגל

אתם מוזמנים לעקוב אחרי! 

סיגלית לניאדו מנחת הורים – בוגרת מכון אדלר

בפייסבוק > https://www.facebook.com/sigalitlaniado

שתפו חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כל העסקים באזור רמלה לוד

כל העסקים באזור רמלה לוד

נמצאים באינדקס שלנו

מה עם העסק שלך?

מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטסאפ